blogger kesayangan gua episod 1

gua rasa macam nak mencarut mengarut di malam begini. nak merepek pasal apa?

baik gua ceritakan perihal blogger yang gua kenal dan kamceng.

itu gua. sah-sah la gua kamceng dengan diri gua. gua pernah ada blog yang gua buat untuk isi masa lapang, luah perasaan yang campur-campur. tapi gua delete atas masalah racist yang tak menentu. masa blog pertama tu, ramai-ramai orang baca. yang baca semua orang yang gua kenal. ada anon yang annoying. alah, gua tau.  yang jadi anon tu adalah dalam kalangan orang yang gua kenal jugak. masakan tahu lebih-lebih dan nak jaga tepi kain sutera gua. penyibuk kan?

  • encik laki aka sang pencinta dan pemecah hati
ini siapa? beliau adalah alien dari planet pluto. haha :D mula-mula dia ada blog hosting blogger tapi lama tak aktif kan? sebab ada penyakit MALAS. dia suka stalk gua. bajet gua tak tahu dia akan baca satu-satu setiap ayat yang gua taip. kadang-kadang malu bila fikir balik kebetulan kebenaran itu. mesti kadang-kadang dia meluat bila tengok gua emo, jiwang karat kat blog lama. sekarang dia buat blog kat wordpress. ok, dia lari dari minat dia bila berblogging. sepanjang aku ikuti perkembangan dia, tak pernah sekelumit pun dia cerita pasal hacking dan perkomputeran. ouh ye, laki gua minat sangat dekat gadjet lebih-lebih lagi komputer dan keluarga mereka. siap label laptop dia adalah bini pertama. gua sekadar perempuan simpanan sahaja. kejam giler ayat dia. blog dia ini menggunakan bahasa pengantar english. fully english. biasalah, nak praktis. LAE memang kena hebat pun.
dia pernah tulis pasal kami keluar berdua pergi mid dan tonton filem GARAM. haha. terharu waktu tu sampai merembes air mata. siap tulis betapa dia tak boring minggu tu, dan dedicate i love her kat gua
muah-muah. i love u encik vidiafurion!

ini orang adalah ex SMAPK. satu sekolah dengan laki gua. sekarang dia study kat mesir ambil medic. belajar kat al-azhar. kenapa gua suka blog dia dan kamceng sama dia? sebab blog dia tak merepek dan mencarut macam blog gua. penuh bahan-bahan ilmiah dan menginsafkan diri gua. blog dia simple sahaja. tak berat dan senang loading bila internet connection kampus gua ni buat perangai. gua memang takkan lupa kunjung blog dia. sebab gua dah sayang dia macam sahabat. sahabat yang gua tak pernah jumpa tapi macam dah kenal lama.

ni nak bukak rahsia yang dah lama gua simpan. sebenarnya, gua tak kenal pun siapa dia pada mulanya. gua ni kenal dengan koboi tua dia, so main lah google nama dia. sekali jumpa dia punya blog. baca senyap-senyap. jadi silent reader.bila tahu blog dia best sebab dia banyak cerita kehidupan dia yang best tu plus gambar mata bulat dia, gua terus follow dan start berani komen blog dia. kenal-kenal dan saling memfollow kat blog dan melalut ke perkenalan di FB. 

3 orang lah dulu. nak sambung buat assignment ni.. :D
tunggu episod kedua okey.

14 caci maki: (+add yours?)

hamzah ian said...

lu tukar layout eyh???

ke dah lame gua baru perasan??

cik tipikal said...

tukar lay out lagi.. konflik identiti nih.. padahal nak sama dengan laki sendirik!

Fairuz Zainal said...

haha.kau memang syg gile ar ni?
owwwwwwwwwwwwww

Siti Noor Aminah said...

promote blog laki kah? keh3x

cik tipikal said...

fairuz : sayang lah jugak kan.. haha.. gua sayang semua orang.

cik tipikal said...

gadis comel : kau lu tak komen gitu, takde gua perasan yang gua dah taip lebih panjang untuk bahagian dia. haha.. dah tak adil kepada rakan-rakan lain.
tak promote pun.. watpe promote dia tuh

Siti Noor Aminah said...

ok, sila promote blog gua lah kalo gitu. haha.

Indrawanie said...

*sambil pegang sapu tangan. terharuuu :') wahaha pes time dapat featured kat blog orang..mekaseyyy! :P

yannonino said...

lol. MALUMALUMALU
haha
sayang durrah gak! :D
tengs cik tipikal.
cantik template.
haha

yannonino said...

lol. MALUMALUMALU
haha
sayang durrah gak! :D
tengs cik tipikal.
cantik template.
haha

cik tipikal said...

gadis comel : haha.. tunggu episod lain ye.. harap bersabar.

cik tipikal said...

wanie : meh kite tolong lapkan?
haha.. :DD
sama-sama..

cik tipikal said...

yanna : malu? sila tutp muka dengan bantal.. cantik template? haha.. sama dengan orang tu lah... tergedik2 siapkan template begini... haha

cik tipikal said...

yanna : malu? sila tutp muka dengan bantal.. cantik template? haha.. sama dengan orang tu lah... tergedik2 siapkan template begini... haha